Komora Hiperbaryczna

Zabieg przeprowadzany w komorze nazywany jest tlenoterapią hiperbaryczną. Oznacza to, iż pacjentowi podawany jest czysty tlen będący pod zwiększonym ciśnieniem atmosfer. Dzięki temu do naszej krwi dostaje się go kilkakrotnie więcej (tzw. wyższa saturacja), niż z normalnie wdychanego powietrza. Ma to ogromne znaczenie dla kondycji naszego ciała – nawet tych jego części, które nie są ukrwione. Tlen w podwyższonym stężeniu pobudza komórki do wzrostu i odnowy, w tym między innymi szpiku kostnego, naskórka czy naczyń krwionośnych. Działanie komory hiperbarycznej znalazło zastosowanie w dziesiątkach chorób i dolegliwości właśnie dzięki “mocy” tlenu i jego przenikania do komórek ciała.

Zabieg trwa 45-50min. Najlepsze efekty otrzymujemy przy stosowaniu terapii codziennie ( z przerwą weekendową ), w serii 10, 20 lub nawet 30 zabiegów.

Wskaznia do tlenoterapii:

Kardiologia

Nie tylko wspomaga pracę zdrowego serca, ale także poprawia efekty leczenia chorób układu sercowo-naczyniowego: zwiększa dopływ tlenu do serca pomagając przywrócić krążenie w obszarach z zakrzepami oraz zapobiega uszkodzeniom i atakom mięśnia sercowego, m. in. u osób z zespołem wieńcowym.

Neurologia

Dotlenia mózg i zwiększa jego aktywność. Redukuje obrzęki mózgu, stymuluje pracę całego układu nerwowego, pobudza do życia oraz przywraca prawidłowe funkcjonowanie uśpionych komórek, poprawia warunki przepływu w mikrokrążeniu. Wspomaga rehabilitację po wylewach i udarach.

Odmładzanie

Zapobiega przedwczesnemu starzeniu się! Działą stymulująco na fibroblasty, które odpowiedzialne są za syntezę m. in. kolagenu i elastyny, czyli włókien zapewniających elastyczność skórze. Spowalnia proces degeneracji ustroju i doprowadza składniki odżywcze do odległych i niedotlenionych komórek ciała.

Sport

Gwarantuje szybszą regenerację po ciężkim, wysiłkowym treningu, redukuje deficyt tlenowy i pozwala szybciej wrócić do formy po ewentualnej kontuzji. Zwiększa się także ilość molekuł ATP oraz zanika efekt zakwaszenia mięśni. Poprawia metabolizm i zmniejsza poziom odwodnienia organizmu.

Autyzm

Amerykańscy lekarze z dumą relacjonują efekty tlenoterapii, podkreślając wyraźnie zauważalną poprawę stanu dzieci z autyzmem - lepszy kontakt wzrokowy, usprawnienie funkcjonowania społecznego i rozumienia języka.

Onkologia

Dzięki zwiększonemu dotlenianiu komórek i lepszemu dostarczniu składników odżywczych do tkanek, wspomaga ich rewitalzację, zapobiegając uszkodzeniom dążącym do powstania nowotworów. Wspomaga profilaktykę podczas leczenia.

Przestronne wnętrze.

Komora w środku ma 100cm średnicy co pozwala na pozycję siedzącą lub leżącą.

Cztery okienka niwelują uczucie zamknięcia.

Jasna obudowa pozwala na przenikanie światła do środka, wiec np. czytanie książki jest komfortowe.

Zapraszamy z ulubioną poduszką, książką, gazetą lub tabletem.

W komorze mogą przebywać 2 osoby równocześnie w komfortowych warunkach.

(rodzic z dzieckiem)

Wskazania:

-Układ kostno-stawowy:

zwyrodnienia stawów, zapalenie stawów, reumatyzm, wysunięcie się dysku, bóle stawów, bóle lędźwiowe, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, osteoporoza.

-Układ nerwowy:

depresja, rwa kulszowa, nerwowość, Parkinson, zaburzenia snu, senność, zmęczenie, negatywne działanie stresu, zaburzenie widzenia, problem z koncentracją

-Układ moczowo-płciowy:

spadek libido, bóle miesiączkowe, kamienie nerkowe, prostata, leczenie niepłodności

-Układ krążenia:

serce, nadciśnienie tętnicze, arytmia, zaburzenia krążenia, żylaki, hemoroidy, choroba wieńcowa,

-Układ hormonalny:

tarczyca, obrzęki, polipy, dusznośc

-Układ pokarmowy:

problemy z trawieniem, wzdęcia, zaparcia, cukrzyca, nadwaga, kamienie żółciowe, bóle brzucha, jelita, nerki, wątroba

-Układ mięśniowy:

odleżyny, bóle mięśniowe, bóle pleców (napięcia mięśniowe), napięcia karku

-Inne:

Bóle głowy, obrzęk limfatyczny, cellulit, zatrzymanie stażenia komórek skóry.

Przeciwwskazania:

- zapalenie zatok obocznych nosa

- ostre schorzenie uszu

- drgawki

- ciąża

- wysoka temperatura

- wrodzona sferocytoza

- zabiegi operacyjne w obrębie klatki piersiowej i układu oddechowego

- odma płuc

- rozrusznik serca

- leczenie cis-platyną

- zapalenie nerwu wzrokowego